Blog loving #Blogg100

#075 [LXXV]
Varför skriver du? [Why do you write?]

Blog Lovin

Feffe Kaufmann fågar: Varför bloggar du? i sin blog: 5 anledningar att blogga #blogg100

Ja, varför bloggar jag?

Jag svarar:

Min första Blogg skrev jag som en handbok för mig själv. Efterhand som jag lärde mig nya saker om världen i de böcker läste och föreläsningar jag såg. Bloggade jag om det för att få med det viktigaste.
A Sustainable Future with Co-Op

Sen i december bestämde jag mig för att skriv ihop 28 korta små tips för att leva ett bättre liv. Den kom upp på 21 innan jag började med #Blogg100. men jag ska fortsätta snart igen.
28 ways to get a better life

Nu i #Blogg100 blev det mer personligt om mitt nya liv och det som jag vill jobba med :)
The Spring is my Love

-

Blogg loving

Idag började jag skriva på 2 andra poster men blev sittandes läsande andras bloggar istället.
Så idag tipsar jag om lite andra inlägg som jag tyckte var intressanta i #Blogg100 utmaningen.

Maria Sjögren @molbimien skriver om att utforska världen med lek. The only way to learn.
Att forska, är att leka, är att forska

Sofia Mirjamsdotter @mymlan har sett TBK AFK filmen. Vilket jag med ska ta och göra imorgon.

Rebecca Allen Lamptey tipsar om House of Cards
Did you think I forgot about you? And why House of Cards is on my mind.

-

Camilla Erkisson, Magnus Höij och MiROi Varmland pratar alla om konsten att prata. Detta var extra intressant eftersom vi i bilen hem från Göteborg inatt. Peppade Samuel som skulle hålla ett tal för att bli vald som Sveroks Västs nya ordförande. Hoppas det gick bra.

Lärdomar från The King’s Speech
Årets talare – så kan du bli som Stefan Hyttfors
Du behöver inte säga ett ord!

-

Twitter FTW

Brit Stakston har alltid något intressant att säga.
Är Twitter en seger för mänskligheten?

Ja! Twitter är definitivt en av mänsklighetens stora bedrifter hitintills. Men det är bara börja på nätverkssamhället!

-

It’s always today, today and today

Johan Ronnestam asks 2 questions. One wrong and one right in:
The most worthless question and the question to die for!
What are you doing tomorrow?
What are you doing today?

Sanasi frågar: Vart är vi på väg?

2 frågor som jag jag ska behandla i veckan i ett av mina påbörjade inlägg :)

-

Helena Roth @HERO_Respondi skriver om Släng upp händerna i luften samtidigt som du glatt utbrister ”How fascinating!”.

Anna Olsson skriver om sin session på SSMX
Opinionsarbete i sociala medier 2013 – är det kört?

-

Thomas ConraDargo Engström skriver om det mysiga spelet Mice & Mystics

Agent Stefan Wallner är inte med i #Blogg100 men skriver ändå intressant om förändring:
Hatar du förändring?

Här är lite mer om förändring och inlärning. How Serious Are We About Learning?

Tillägg

Jimmy Mannung @mannung undrar När ska sveriges riksdag börja ta zombiefrågan på allvar?

 

 

-

@LordSillion

Leave a Reply

